Terugblik op september

Wat een maand! Heerlijk! Uiteraard weer veel gewandeld, maar ook gekampeerd en een stedentrip gemaakt naar Rotterdam! Ook werd ik genomineerd voor de Liebster Award, wat een eer! Pak er maar een flinke kop thee bij, want met zoveel activiteiten is het een erg lange blogpost geworden 🙂

Wandelen met de uitgever

Wandelen met de uitgever in Woerden

Druilerige dag wandelen

De maand begon met een hele natte wandeling, samen met Lourens en van Uitgeverij Gegarandeerd onregelmatig en 3 andere meelopers. De uitgever gaat regelmatig op pad om routes te checken voor nieuwe wandelgidsen of bestaande routes te controleren. Dit keer wandelde de uitgever in Woerden, voor een nog uit te brengen wandelgids over de Romeinen. Helaas zat het weer niet mee en kwamen we na een heerlijke wandeling als verzopen katjes Woerden binnen. Er moest nog zo’n 3 kilometer gecontroleerd worden, maar na een warme chocomelk besloot ik samen met de andere dames, naar huis te gaan. Lourens liep stoer door.

Wandelen met lezers

Een beetje afgekeken van Uitgeverij Gegarandeerd Onregelmatig, ben ik in augustus gestart met het organiseren van wandelingen met de lezers van mijn blog. De eerste keer was zo leuk, dat ik direct een nieuwe datum prikte voor september. Astrid en Fredrik liepen gezellig mee. De regen was inmiddels overgetrokken en we liepen met prachtig weer van Bunnik naar Bilthoven over de NS Wandeling Beerschoten Bilthoven.

Bezoek aan de wandelgemeente van het jaar

Kamperen in Zuid Limburg

Camping Landgoed Moerslag

Omdat het de laatste tijd erg druk was op mijn werk, besloot ik dat het tijd werd om er even tussenuit te gaan. Dus plande ik een paar dagen Zuid-Limburg om de wandelgemeente van het jaar, de gemeente Eijsden-Margraten te verkennen. Op advies van het VVV was ik te gast op de prachtige camping van Landgoed Moerslag. De review volgt snel! Ik maakte 3 hele mooie wandelingen, waarvan er al 1 online staat. De andere 2 wandelingen liep ik aan de hand van een app, met veel achtergrond informatie. Wat was het genieten! De gemeente Eijsden-Margraten is met recht Wandelgemeente van het jaar 2015.

Wandelen in Zuid Limburg

Prachtig wandelen in de wandelgemeente van het jaar

Reuma Walk 2015

Na 3 dagen volledige ontspanning in Limburg, volgde weer een druk weekend. Voor de 2e keer organiseerde ik, samen met een aantal kanjers, de Reuma Walk. Een wandeling speciaal voor mensen met een reumatische aandoening. Ik had 4 prachtige routes uitgezet van 3, 5, 10 en 15 kilometer. In totaal wandelde er 94 mensen mee. De opbrengst van ruim 2200 euro ging naar het Reumafonds.

Het was een drukke, maar vooral ook hele leuke dag. Wat gaaf om zoiets te kunnen organiseren voor deze mensen. De reacties waren zo positief en enthousiast, dat we direct besloten hebben het volgend jaar nog een keer te organiseren. Lijkt het je leuk om te helpen? We zoeken altijd vrijwilligers!

Mooiste route van Brabant

Het weekend na de Reuma Walk ging ik met Menno Slaats op pad. Hij tipte mij over een van de mooiste routes van Brabant, de NS Wandeling Kampina. Menno blogt zelf ook en is daarnaast een wandelende encyclopedie. Wat weet hij veel te vertellen over alle planten, beestjes en paddenstoelen die we onderweg tegenkwamen. Het was een mooie en bovenal gezellige wandeling, daar in het gastvrije Brabant.

NS Wandeling Kampina - mooiste wandeling van Brabant

Brabantse gezelligheid

Stedentrip naar Rotterdam

Abseilen Euromast

Abseilen van de Euromast, wat is dat gaaf!

Het laatste weekend van september was het tijd voor het Frontweekend, een jaarlijks uitje van het werk van mijn vriend. Op zaterdagochtend om 11 uur werden we verwacht in Hotel New York in Rotterdam! Daar aangekomen, kregen we eerst een heerlijke lunch aangeboden om vervolgens per watertaxi naar de Euromast te gaan. De avonturiers onder ons mochten van de toren af abseilen. Nou lijk ik misschien een saaie muts met al dat gewandel, maar ik hou best van wat avontuur. Dus liet ik mij in een tuigje hijsen, gooide mijn been over de rand en keek naar beneden… Wow, 100 meter is best diep! Het eerste stukje was even spannend, maar toen ik eenmaal naar beneden roetsjte vond ik het zo gaaf!!!

Nog vol adrenaline, stapte we weer in de watertaxi om terug te gaan naar het hotel. Tijd om in te checken en even op te frissen voor het avondprogramma. Wij kregen kamer 314, aan de achterzijde van het hotel, met uitzicht op de Wilhelminapier. Wat een onwijs grote en toffe kamer hadden we. Toen ik het raam opendeed (rare tik van mij als ik in een hotel aankom) kwamen de klanken van het chanty koor de kamer binnen, het cruisschip dat aan de kade lag stond op het punt te vertrekken. Het maakte het plaatje helemaal compleet.

Hotel New York

Er lag zelfs een mooie wandelroute op de kamer

‘s avonds was er een boot geregeld, met DJ en eten en drinken in overvloed. We voeren door de havens en de maas. Tot in de late uurtjes werd er gefeest, om daarna als een roosje in slaap te vallen op de lekkerste bedden ever!

Wandelen in Rotterdam

De volgende ochtend heerlijk uitgeslapen. Na een stevig ontbijt nam ik afscheid van mijn vriend om lekker te gaan wandelen in Rotterdam. Op deze prachtige dag was het geen straf om 16 kilometer door de straten en over de kades van Rotterdam te struinen. Aan de hand van de wandelgids “Wandelen buiten de binnenstad van Rotterdam”, maakte ik een mooie wandeling langs de maas en door Katendrecht. Wat is Rotterdam toch een fijne stad.

September in cijfers en lijstjes

September trok minder bezoekers dan de top maand augustus. In totaal werden mijn blogs bijna 2400x gelezen door 1100 bezoekers. Deze maand bereikte ik een mijpaal op Instagram, 1000 volgers! Super leuk dat jullie me ook daar weten te vinden.

Deze blogs werden het meest gelezen in de maand september:

1. Wow! Ik ben genomineerd voor een Liebster Award!
  2. De mooiste wandeling van Brabant
  3. De mooiste wandeling van Zeeland

De best gewaardeerde Instagram foto in september is er een van mijn wandeling in Zuid_Limburg, ik spotte daar een hoop kleine paddenstoeltjes in het bos.

Plannen voor oktober

Vandaag sloot ik de maand af met een korte wandeling van Houten naar Utrecht. Nog even wat kilometers in de benen voordat ik zondag de Wandelmarathon Zeeland ga lopen.

Voor oktober heb ik ook alweer behoorlijk wat wandelplannen staan. Oktober is uitgeroepen tot maand van het onverharde pad. Dus wandel ik met Rob Wolfs mee tijdens een van de georganiseerde wandelingen. De routes van Rob hebben altijd een zandpadgarantie, die vaak boven de 90% ligt. Zijn wandelingen staan garant voor rustige paadjes in prachtige omgevingen.

11 oktober nodig ik je van harte uit om mee te wandelen in Breda. We wandelen de NS Wandeling Mastbos, deze start bij station Breda en is 15km. Heb je zin om mee te wandelen? Laat het mij dan weten.

Natuurlijk ga ik ook weer op zoek naar de mooiste wandeling in een provincie. Deze maand staat Zuid-Holland op de planning. Oktober sluit ik af met een weekendje weg naar Brussel, samen met mijn vriend. Hij is niet zo’n wandelaar, toch ga ik proberen een mooie stadswandeling te maken in Brussel.

Wat zijn jouw plannen voor oktober?