Marskramerpad van Oldenzaal naar Bad Bentheim

Afstand 25 km
Startpunt Station Oldenzaal
Eindpunt Schloßstraße 18, 48455 Bad Bentheim, Duitsland

Het is een prachtige zomerdag als ik met Astrid afgesproken heb om de laatste etappe van het Marskramerpad te gaan lopen. Ik heb Astrid leren kennen door mijn actie voor het Reumafonds. Ze wilde graag een keer met me meewandelen en zo kwam het dat we op deze mooie zomerdag al vroeg op pad waren naar het oosten van het land. Omdat vandaag de treinen vanuit Bad Bentheim niet rijden naar Nederland, zijn we met 2 auto’s onderweg. De ene parkeren we bij het station in Bad Bentheim om vervolgens naar het station in Oldenzaal te rijden.

Vanaf het station in Oldenzaal wandelen we al vrij snel de stad uit. We komen een mooie wegwijzer van Wandelnet tegen, nog 25 kilometer naar Bad Bentheim! Het eindpunt van mijn Marskramerpad wandelingen. Na ca. 10 kilometer komen we langs IJsboerderij ‘t Loaboerke en kunnen we het niet laten om even te genieten van het heerlijke ambachtelijke yoghurtijs. Na een korte rust, wandelen we snel weer verder. Het is behoorlijk warm en het zonnetje prikt goed.

Marskramerpad van Oldenzaal naar Bad Bentheim

Zodra we de Duitse grens passeren wordt de rood wit markering vervangen voor een witte T in een zwart vlak. Het landschap is weer prachtig afwisselend. Bij Gildehaus beginnen onze magen te rammelen en besluiten we even een prachtig terrasje te pakken om te genieten van een heerlijke salade. Na de lunch wandelen we over een soort bergkam langs Gildehaus. Er volgen een aantal prachtige uitzichten. Er volgt nog een mooi stuk bos om vervolgens Bad Bentheim binnen te wandelen. Aangekomen bij het imposante kasteel, proosten we op het terras op de mooie wandeling en het voltooien van het Marskramerpad.

In een half jaar liep ik in dagtochten van Scheveningen naar Bad Bentheim over het Marskramerpad. Het Marskramerpad is een prachtige historische route dwars door Nederland. Het is prachtig om te zien hoe landschappen en bouwstijlen veranderen. Nederland is mooi en het Marskramerpad is een prachtige manier om Nederland te voet te ontdekken.

Wil je meer lezen over mijn avonturen tijdens mijn wandelingen over het Marskramerpad? Klik dan hier.

Sinds 1 januari 2023 wordt dit blog niet meer actief onderhouden. Alle artikelen blijven online staan, maar worden niet meer bijgewerkt. Het kan zijn dat informatie verouderd is en linkjes niet meer werken.

LEAVE A COMMENT

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Latest comments
  • Gefeliciteerd. Twee jaar terug heb ik daar ook op een terras gezeten. Ga je nog verder? De handelsweg naar
    Osnabruck is ook mooi. En dan nog verder over de E11 ..

• Hallo Ellen,
    Leuke verslagen op je blog!
    Marskramerpad is ook één van onze volgende routes. Na het Overijssels havezatepad, Drenthepad, Friese Woudenpad en wat andere kleinere regionale “law’s en natuurlijk gewone rondwandelingen nu bezig met laatste etappes van Maarten van Rossumpad. Met 2 autos’s is niet erg eco… In het begin (overijssels havezatepad) deden we dat ook maar omdat dat dus niet erg eco was en ook niet gezellig (wandel altijd samen met mijn vrouw) zijn we toen overgestapt op fietsen. Dus de fietsen mee achter op de auto en die eerst naar eindpunt brengen en dan met de auto naar begin punt. Daarna wandelen en met de fiets terug naar de auto. De combinatie wandelen – fietsen beviel ons goed. Alleen dat gedoe met heen en weer rijden en fietsen iedere keer maar “zo maar ergens” neerzetten niet zo. Sinds dat we met MvR bezig zijn gaan we met de auto naar begin punt en lopen de route heen en weer, dus in ons geval ongeveer 10 km heen en 10 km terug. In het begin waren we bang dat erg saai zou zijn om twee keer hetzelfde stuk te lopen maar dat valt erg mee. Op de terugweg zie je heel vaak nog dingen die je op de heenweg niet opgevallen zijn. Al met al heel leuk dus en zo lopen we de MvR dus twee maal.