S:t Olavsleden dag 6: Erikslund (Börgsjo) – Lombäcken

Na een heerlijke ontspannen middag en avond op Camping Träporten, staan we rustig op. Om 9 uur wordt er nog een uitgebreid ontbijt geserveerd. Daarna nemen we afscheid van de eigenaren en danken hen voor de gastvrijheid.

Nog even een laatste aankoop in het benzinestation, dat tevens een klein winkeltje heeft, want de komende 40 kilometer komen we geen winkels.of restaurants tegen.

Pas om 10 uur zijn we echt op pad. Al snel komen we voorbij de kerk van Borgsjö. Dit is een van de mooiste rococo-kerken van Zweden. De houten toren staat los van het kerkgebouw, best apart. Wanneer ik aan de deur voel is de kerk geopend.

Ik stap voorzichtig binnen en verwacht een sober kerkinterieur aan te treffen. Niets is minder waar, het is een prachtig kerkje met veel houtsnijwerk en schilderingen. Achterin staan twee houten beeldjes van de heilige Olav.

Iets verderop ligt een Olavsbron, waar we ook weer een stempel kunnen zetten in ons pelgrimspaspoort. Daarna duiken we echt de bossen in.

Over een bospad klimmen we langzaam omhoog. Dan ineens struikel ik over een boomwortel en val in een soort van slowmotion beweging recht vooruit. Ik weet nog net mijn gezicht te draaien, zodat ik mijn neus niet breek, maar mijn hoofd maakt een flinke klap op de grond. Even lig ik versuft, plat op mijn buik. Gelukkig trekt Isabelle mijn rugzak snel van mijn rug en krabbel ik weer overeind. Er komt direct een nare drukkende hoofdpijn op en ik blijf nog even zitten.

Zodra het weer gaat lopen we verder, op zoek naar een goed plekje om even te rusten. Daar ga ik even rustig op een steen zitten om wat te drinken en een paracetamol te nemen tegen de hoofdpijn.

Gelukkig trekt de hoofdpijn langzaam weg, maar ik besluit het wel rustig aan te doen de rest van de dag en goed naar mijn lichaam te luisteren.

Rond lunchtijd spotten we een picknicktafel die verscholen naast het pad in het gras staat. De hoofdpijn is al minder en ik heb trek, dat is een goed teken!

De rest van de route let ik extra op waar ik mijn voeten zet. Tegen 15 uur, na 17 kilometer wandelen, zien we de stuga liggen waar we vannacht slapen. Het is een klein hutje aan de rand van een weiland, zonder elektriciteit of stromend water, maar verder van alle gemakken voorzien.

De code van het cijferslot hebben we per mail ontvangen en als we binnenstappen zijn we blij verrast met dit fijne onderkomen voor de nacht.

Een uurtje later komt de eigenaresse van het huisje, Lombäckestugorna, aangereden. We hebben vooraf maaltijden besteld voor vanavond, morgen ochtend en morgen middag. Dit omdat we morgen niets tegen komen.

De maaltijden zien er super verzorgd uit en we danken haar hartelijk voor deze fijne service. Daarna ploffen we neer in een tuinstoel en genieten we van de rust.Morgen wordt een pittige dag van 26 kilometer, we hebben er alle vertrouwen in dat dat ons gaat lukken!

Lees hier het verslag van dag 7 op de S:t Olavsleden

Bewaar deze wandeling op Pinterest:

Post Tags

LEAVE A COMMENT

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Latest comments
  • Die val was even schrikken. Mooi om te lezen dat je er goed vanaf gekomen bent.

• Het beste met je hoofd, doe voorzichtig. Ik vindt het leuk iedere dag je blog telezen. Succes nog

• Goh….even schrikken. Fijn dat jullie toch met z’n tweeën zijn!!
    Gelukkig goed afgelopen! Heb je wel 10 meter voor je uitgekeken? 😂😂
    Geweldig leuk om blogs te lezen en de foto’s te zien. Succes morgen!

• Oei, zo’n klap moet behoorlijk hard aankomen. Fijn dat je een maatje bij je had. Mooi geschreven verslag van de wandeling. Dat stempelen in je paspoort geeft ook weer een drive om door te gaan.
    Succes verder en tot wandels.

• Jeetje Wanda, dat is dan nog goed afgelopen met die val. Ik hoop dat het niet nog voor nare verrassingen gaat zorgen en dat je kunt genieten van de komende dagen.

• Weer een mooie toch, alleen vervelend dat je bent gevallen.
    Hopelijk gaat het goed met je en heb je niet te veel last.
    Succes met de volgende route.

• Succes morgen, hoop dat je val geen problemen gast geven!