#ThrowbackThursday: Pieterpad naar Groningen als tiener

Iedere donderdag blik ik terug op mijn wandelavonturen in het verleden. Eerder schreef ik al over de eerste etappe die we wandelde over het Pieterpad tijdens onze vakantie. In deze blogpost neem ik jullie mee naar dag 2. waarin we van Winsum naar Groningen wandelen. De ervaringen van een 15 jarig meisje op het Pieterpad.

Zondag 2 juli 1995

Om 5:15 uur werden mijn vader en ik wakker. We zijn nog tot 8:00uur blijven liggen. Snel gingen we eten, douchen en opruimen. Om 10:00 vertrokken we naar Groningen.

Na een paar minuten lopen moesten we over een hek klimmen. We liepen over een oud kerkenpad, wat door een weiland lag. Aan het eind van het weiland moesten we weer over een hek heen.

Na een rust kwamen we bij Alinghuize. Daar moesten we weer over een weiland. Daar waren allemaal hekjes en bruggetjes. Aan het eind van de weilanden hielden we een lunchpauze.

Na een half uur gingen we weer verder. In Garnwerd zijn we door het smalste straatje van Nederland gelopen. We lastte even een extra rust in om de rugzakken bij te stellen. Na de rust moesten we over een hele lange eentonige weg lopen, die door het dorpje Oostum liep. Daar hebben we gezeten bij een heel mooi kerkje.

We gingen weer verder lopen langs die weg. Na 6,5 kilometer waren we in Groningen. Daar moesten we een stukje met de bus. Op de grote markt hebben we eerst wat gedronken. Even later zijn we een frietje gaan eten.

We gingen met de bus naar de camping. Daar hadden we de tentjes snel opgezet. We stonden bij het water. Mijn vader ging ondertussen de was doen. Even later gingen we nog een ijsje eten. We hebben ook nog geflipperd. ‘s Avonds hebben we nog even voor de tent gezeten en wat chips gegeten.

Pieterpad Groningen

Als ik dit zo terug lees kan ik me de bruggetjes en hekjes nog heel goed herinneren. Het was af en toe knap lastig om met een grote rugzak daar overheen te komen. Maar we deden het maar mooi wel!

Na 2 dagen lopen was het tijd voor een rustdag. Op deze manier konden we 2 weken wandelen volhouden en bleven we het ook nog leuk vinden. Ik blijf het bijzonder vinden dat we op deze leeftijd (ik was 15 en mijn broertjes 13) het Pieterpad met volle bepakking liepen. Het meest bijzondere is misschien wel dat mijn vader dit aandurfde met ons. Het zijn vakanties geworden om nooit te vergeten.

Wil je meer lezen over mijn vroegere wandelavonturen? Klik dan hier.

LEAVE A COMMENT

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Latest comments
  • Als ik jouw verhaal zo lees dan is het traject Winsum naar Groningen behoorlijk veranderd. Afgelopen voorjaar heb ik dit traject gewandeld en je loopt daar wel een stuk door de weilanden, maar er zit veel harde weg in. De omgeving maakt het wel mooi.

• Ja ik herrinner mij de route ook anders ,maar de prachtige natuur onderweg maakte alles goed.